Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτόν και στον Άλλον καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας. Η εισαγωγή στις έννοιες αυτές από την προσχολική ηλικία μέσα από βιωματικές δραστηριότητες βοηθούν το παιδί να καλλιεργήσει δεξιότητες που θα κάνουν το σεβασμό πράξη και τρόπο ζωής.

Ενδεικτικές δραστηριότητες του προγράμματος:

Μουσικοκινητικά και ομαδικά παιχνίδια για το δέσιμο της ομάδας.

Ανάγνωση και επεξεργασία του παραμυθιού ” Ο Πρασινοπασχαλιάς” που αποτέλεσε την αφόρμηση του εργαστηρίου.

Το δέντρο της ομάδας μας. Τα παιδιά σχεδίασαν το περίγραμμα του χεριού τους και στο εσωτερικό του ζωγράφισα κάτι που τους αρέσει να κάνουν.

Δημιουργήσαμε την αλυσίδα της τάξης μας με φράσεις που μας βοηθούν να παίζουμε όλοι!

Το παζλ του εαυτού μου. Κάθε παιδί αποτύπωσε σε ένα κομμάτι παζλ τι το κάνει μοναδικό. Παρατηρήσαμε όλα τα κομμάτια και αναγνωρίσαμε θετικά χαρακτηριστικά που βλέπουμε και θαυμάζουμε στους συμμαθητές μας.

Τα παιδιά εντόπισαν ομοιότητες και διαφορές στους ανθρώπους μέσα από εικόνες αλλά και μέσα από την παρατήρηση του εαυτού τους και των συμμαθητών τους. Χρησιμοποιήσαμε εικόνες από πίνακες με προσωπογραφίες της Μάργαρετ Κιν και του Πικάσο. Παίξαμε, παρατηρήσαμε και ανταλλάξαμε τις προσωπογραφίες. Έγιναν και τα παιδιά ζωγράφοι και έφτιαξαν προσωπογραφίες παρατηρώντας πίνακες του Πικάσο.

Αξιοποίηση του παραμυθιού “το κάτι άλλο”. Με την επεξεργασία του παραμυθιού κατανοήσαμε ότι η διαφορετικότητα είναι αυτή που μας κάνει μοναδικούς και ότι από κάθε άνθρωπο μπορούμε να μάθουμε και να κερδίσουμε πράγματα. Ένας κόσμος που όλα θα ήταν ίδια θα ήταν βαρετός.

Ολοκληρώνοντας το εργαστήριο τα παιδιά αποτύπωσαν τι τους φέρνει στο μυαλό η λέξη διαφορετικότητα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *